rugart_00195

تاثیر تحریم ها در کاهش بازار فرش ایران

معاون امور تولید مرکز ملی فرش در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:
18تاثیر تحریم ها در کاهش بازار فرش ایران

تمام استان های کشور در تولید فرش دخیل هستند؛ ولی در تولید متفاوت عمل می کنند، در خصوص کیفیت استان های قم، اصفهان و تبریز نسبت به سایر استان ها شرایط بهتری را دارا می باشند.

محسن حسن زاده در گفتگو با خبر نگار اقتصادی ایلنا در خصوص وظایف مرکز ملی فرش، اظهار داشت: در حقیقت هدف اصلی، حفظ مقام فرش ایران هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی است، مرکز ملی فرش سابقه ی 12 ساله دارد؛ از وظایف مهم ما در حوزه توسعه و تقویت تشکل های صنفی تهیه و تدوین مواد مورد نیاز صنعت فرش، حمایت از بافندگان و کلیه نیرو های این بخش، اطلاع رسانی،تهیه مقالات، بر گذاری نمایشگاه ها در داخل و خارج، انجام فعالیت های تبلیغاتی برای شناساندن ابعاد مختلف و در نهایت بازار یابی و توسعه بازار های موجود است.

حسن زاده گفت: برای اداره صنعت ملی فرش، نیاز مند عزم ملی هستیم، مشکلات ونیازهای این صنعت هم بسیار زیاد است و ما به تنهایی از عده آن بر نخواهیم آمد؛ ما نیازمند این مهم هستیم که دولت و مجلس نگاهشان را به بیمه قالیبافان تغییر دهند، متاستفانه این موضوع به تامین اعتبار سالانه منوط شده است.

وی در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی در این زمینه از همکاران ما به شمار می رود، در خصوص مباحث بازاریابی و شناخت بازار ها ما به کمک دستگاه های دیپلماسی نیازمندیم، اخیرا هم نامه ای به وزیر امور خارجه نوشته و خاطر نشان کرده ایم که بحث تحریم فرش ایران را جدی گیرید، قبل از اعمال تحریم از سوی 1+5 به کشور آمریکا حدود 80 میلیون دلار صادرات داشته ایم، برای بازگشت دوباره به آن دوران نیاز به همکاری دستگاه های مختلف داریم.

وی در پایان در خصوص اوضاع استان ها در خصوص تولید فرش، اظهار کرد: تمام استان های کشور در تولید فرش دخیل هستند؛ اما در تولید متفاوت عمل می کنند، در خصوص کیفیت استان های قم، اصفهان و تبریز نسبت به سایر استان ها شرایط بهتری را دارا هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>